Zeeslag in Java, (C) Barend Gehrels, december 1996
mijnenveger fregat landingsboot onderzeeboot torpedojager panterschip kruiser slagschip vliegdekschip
schip spel spelletje spelen speler online raster hokje vakje schieten
Aanwijzingen:
- De computer legt de schepen neer. De speler probeert deze op te
sporen door te schieten en krijgt hiervoor punten.
- Er wordt geschoten met de muisbutton in series van 3. De schoten
worden gemarkeerd met een rood getalletje. Na het derde schot worden
de resultaten van het salvo in het plaatje weergegeven. De
hoeveelheid informatie hangt af van het gekozen niveau.
- Een hulpmiddel is de administratie. Met SHIFT-muisbutton kan een
vakje worden ingekleurd. Er kan aan een vakje ook een letter worden
gegeven door boven het vakje te 'hangen' en een letter in te
toetsen.
- Niveau 1 heeft automatische administratie. Bij niveau 2 krijg je
informatie per schot. Bij niveau 3 per serie Bij niveau 4 per
gezonken schip. Bij niveau 5 niets. De puntentelling is niveau-
afhankelijk.
- Een administratiekleur kan worden gekozen door een schip aan de
rechterkant aan te klikken. De 'zeekleur' wordt gekozen door de zee
in het plaatje aan te klikken. Een klik tussen de schepen een witte
kleur.
- Als je per ongeluk hebt geschoten kan je dit ongedaan maken door op
"esc" te drukken.
- Schepen mogen elkaar niet raken, ook niet diagonaal. Als er een
schip is gezonken kunnen alle omliggende vakjes dan ook gemarkeerd
worden als "mis".
this side contains frames. choose a supporting browser, for example Internet Explorer or Mozilla Firefox